Wednesday, July 29, 2009

Karnival Anti rasuah Sarawak 2009

Pada 11-12 Julai 2009, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bersama dengan Kerajaan Negeri Sarawak, Pejabat Setiausaha Persekutuan Sarawak dan Kelab Rekreasi Selebriti telah menganjurkan Karnival Anti rasuah Sarawak 2009, bertempat di Padang Merdeka, Sarawak. Bermula seawal jam 8.00 pagi, acara dimulakan dengan senam aerobik bersama selebriti. JUPEM telah turut serta dalam acara ini di mana seramai lebih kurang 10 orang pegawai telah menghadiri acara senam aerobik tersebut.


Antara acara lain diadakan termasuk sukaneka, futsal, larian Anti Rasuah, pameran Anti Rasuah, pameran Automobil, cabutan bertuah dan gerai jualan makanan, . Acara sukaneka, futsal dan larian turut disertai oleh selebriti-selebriti tempatan yang terkenal. Selain daripada itu, Gabungan Wanita Persekutuan yang telah mengadakan gerai jualan makanan di mana terdapat beberapa pegawai daripada JUPEM turut terlibat dengan pengendalian gerai tersebut.






Pada sebelah malam pula persembahan daipada selebriti terkenal telah memeriahkan suasana di lokasi karnival di mana konsert berlangsung sehingga larut malam. Kesimpulannya secara tidak langsung karnival yang berlangsung telah memberikan kesan yang sangat efisyen di mana ia dapat mengeratkan lagi silaturrahim dan meningkatkan intergriti di kalangan masyarakat atau individu bagi mendapatkan pendedahan yang bernas tentang gejala rasuah.

0 comments:


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Bridal Gowns. Powered by Blogger